1. januára 2014

Tak mi chutí nostalgia

Čo všetko deťom k šťastiu treba?
Slnko a modrý kúsok neba, piesok a v izbe s hračkami dva veľké bozky od mamy.
Čo všetko deťom k šťastiu stačí?
Hrozienko sladké na koláči a denne jedna hodinka v náručí svojho ocinka.

Toto je pesnička, z ktorej sa mi tisnú slzy do očí. Možno preto že je tak povedzme nostalgická. Keď si na ňu spomeniem vybaví sa mi pred očami malé dievčatko s kučeravými vlasmi, s veľkým úsmevom a s iskričkou šťastia vo veľkých hnedých očiach. Ja ako škôlkarka. A veľká farebná izba plná hračiek a detí a tety vychovávateľky. J

Dnes už som staršia a život už nie je gombička na červenom kabátiku. Ale stále niekde vnútri vo mne je to malé dievčatko, ktoré sa teší z maličkostí.

A dávno mám za sebou ten čas, keď som dávala bábiky spať. Poznávam život tak úžasne nový, no teraz chcem písať list Ježiškovi.

V mojom liste by stálo:

Drahý Ježiško.
V prvom rade Ti chcem zaželať  všetko najlepšie k narodeninám. Počula som že dokážeš plniť priania. Nebudem Ti písať také tie veci typu „svetový mier“ a podobne. Na Vianoce by som chcela mäkkú posteľ s teplou dekou. Peknú hudbu, zopár mandariniek a teplý čaj v rukách. A lásku. Rodičovskú a aj od chlapca ktorého milujem.

Ďakujem 

1 komentár:

  1. Čím starší, tým strnulejší.
    Sám sa niekedy prichytím vidiac svet komplikovano. Zložito.
    Východné filozofie - osvietenie je v podstate druhé narodenie, byť opäť dieťatom.
    A opäť sa tešiť i na maličkosti...
    Pritom všetky skvelé nápady sú jednoduché.
    Gramatické okienko: pred "ktorý, ktorí" nezabúdaj čiarku. :-)

    Pevne verím, že lásku od toho chlapca dostaneš aj tohtoročné Vianoce. ;-)

    OdpovedaťOdstrániť