9. apríla 2017

Krása ročných období

Mám rada jar. Vonku sa začína oteplovať, zo zeme vyliezajú prvé zelené rastlinky a všetky stromy neskutočne krásne zakvitnú a vyzerajú ako biele nevesty a ružové baletky. Všade okolo mňa začínajú rásť najrôznejšie farebné kvety a vzduch je presýtený sviežou jarnou a kvetovou vôňou. Počasie je tak akurát na tričko a sveter a konečne sa dá sedieť v parku.

Mám rada leto. Vonku je slnečno a horúco, môžem chodiť s bosými nohami, v šatách a s klobúkom na hlave. Odvšadiaľ láka zmrzlina a studené limonády. Môžem sa kedykoľvek namočiť do vody a nemusím sa báť že prechladnem. Môžem sa opaľovať na brehu a plávať vo vode. V noci nie je zima a fúka voňavý letný vánok.

Mám rada jeseň. Začína sa pomaly ochladzovať a ja môžem vytiahnuť svoje obľúbené svetre a zohrievať sa horúcou čokoládou. Stromy hrajú farbami, listy krásne šuštia pod nohami, a v parku môžem zbierať lesklé gaštany. Spoza okna môžem pozorovať sychravé ale krásne počasie a byť pritom zabalená do deky s knihou v ruke.

Mám rada zimu. Keď sneží všetko je tak nádherne tiché a čisté. Schovám sa do čiapky, rukavíc a čižiem a môžem pozorovať zmrznutú krásu. Keď som vonku mám červené líca a keď prídem domov, horúca sprcha je to prvé na čo myslím. V krbe horí oheň a ja sa pri ňom zohrievam s horúcim voňavým čajom v rukách.

Mám rada jar, leto, jeseň a zimu.

1 komentár:

  1. Ja mám so všetkými ročnými obdobiami tento článok. Naozaj krásne napísané. Každé obdobie je v niečom zvláštne, bez nich by to nebolo ono. Som veľmi rada, že na Slovensku sa nám striedajú všetky 4. Akurát v poslednej dobe sú trošku popletené, ale nič to, stále je v nich tá krása.

    OdpovedaťOdstrániť